13/01/2016

Chili sin carne recept

Chili sin carne je vegetarijanska/veganska verzija popularnog teksaškog jela chili con carne. Originalni chili recept je dosta kontroverzna tema i mišljenja su različita, ali chili je za mene bogato, ljutkasto jelo sa meksičkim prizvukom u kom su glavne zvezde crveni pasulj, kukuruz i crvena paprika. Zdravo, hranljivo, toplo, a veoma jednostavno. Idealna opcija za ručak tokom zimskih meseci!

Chili con carne vegetarijanski recept

Ovo jelo je za mene comfort food i uvek ga pravim u velikim količinama, jer je odlično i sledećeg dana. Ukoliko imate decu koja sama podgrevaju hranu, ili jednostavno volite da imate nešto gotovo u zamrzivaču, chili je odlična opcija i za to. Varirajte količinu mlevenog čilija po ukusu ili ga potpuno zamenite mlevenom slatkom paprikom ako pravite ručak za klince.

Moj recept za chili nije uklesan u kamenu i svaki put mi ispadne malo drugačije. Pored već pomenutih sastojaka uglavnom koristim krompir, grašak i kockice šargarepe, a za dodatni proteinski boost nekad ubacim i crni pasulj. Može da se pravi i sa sojinim ljuspicama, koje bi zamenile mlevenu govedinu, ali ja nisam veliki ljubitelj soje. Ovaj chili je toliko ukusan i sit da meso nikome neće faliti!

Chili con carne vegetarijanski recept

Potrebni sastojci:
  • luk
  • crveni pasulj
  • kukuruz šećerac
  • rezana crvena paprika
  • grašak
  • kockice šargarepe
  • krompir / slatki krompir
  • pasirani paradajz / seckani paradajz u soku / passata

Količine povrća treba da budu podjednake, tako da ni jedan sastojak ne dominira, a tačne mere zavise od količine čilija koju pravite. Ja iz praktičnih razloga obično koristim crveni pasulj iz konzerve i Frikom zamrznutu Balkansku mešavinu, jer sadrži 4 potrebna sastojka. Što se tiče paradajza, nije bitno koju vrstu ćete koristiti, samo se potrudite da nema dodatog šećera.

Potrebni začini:
  • 1 kašičica začina Kulinat Natur - bez pojačivača ukusa 
  • ½ kašičice mlevene čili paprike
  • 1 kašičica mlevene slatke paprike
  • ½ kašičice sušenog bosiljka
  • ½ kašičice belog luka u granulama
  • ½ kašičice kurkume
  • prstohvat cimeta

Navedeni začini su samo predlog, slobodno eksperimentišite! Meni je, na primer, cimet veoma bitan za ukus čilija koji volim, ali verujem da bi nekome to bilo čudno. Možete bosiljak zameniti peršunom ili umesto mlevenog čilija staviti svežu ljutu papričicu. Linkovala sam Kulinat Natur jer je to jedini dodatak jelima sa povrćem koji sam pronašla a da ne sadrži pojačivače ukusa, za razliku od popularne Vegete.

Chili con carne vegetarijanski recept

Uputstvo za pripremu:

Izdinstajte luk na malo maslinovog ulja, pa dodajte krompir i začine. Pržite još nekoliko minuta pa dodajte i ostalo povrće i zalijte paradajzom. Ukoliko koristite pasulj/kukuruz iz konzerve, to ocedite i dodajte u otprilike sredini kuvanja. Krčkajte na srednjoj temperaturi oko pola sata ili dok povrće ne omekša. Služite sa kašikom kisele pavlake, parčetom ražanog hleba, pirinčem ili svežom salatom sa strane. Prijatno!

Šta vi volite da kuvate tokom zimskih meseci? Napišite mi u komentarima!

10 comments:

  1. Baš mi je dobar ovaj čili! Idealan je za ovo doba godine. I ja tako samo neke karije, čorbice &co :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na komentaru, Lalice, od tebe zaista puno znači! Mogla bih da živim na karijima i čorbicama :)

      Delete
  2. Ova recept zaista nije moj fah, ali me mami ipak da mu dam šansu zbog odličnih fotografija! Bravo! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joj veruj mi, tako je pun ukusa! Stvarno nije neko dosadno vegetarijansko jelo. I hvala puno na lepim rečima! xx

      Delete
  3. I ja obožavam cimet u čiliju, što je većini ljudi čudno. :D Jedva čekam da probam recept. :)

    ReplyDelete
  4. Ovo zvuci predobro! Sutra se bacam u pripremu! :)

    ReplyDelete
  5. Izgleda super! :) Nadam se da ces uskoro objaviti jos neki recept! Volim tvoje ideje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! Drago mi je da ti se dopada! Hoću, imam još gomilu ideja :)

      Delete