18/07/2015

Osvežavajuća salata od povrća i voća

Posle dosta duge pauze, ponovo vam pišem o hrani! Ja nisam food blogger, nisam nikakav stručnjak i mogu samo da sanjam da ću jednog dana znati onoliko o hrani koliko zna, na primer, Maja sa bloga Vitki Gurman. Međutim, jako volim hranu, volim zdravu hranu, volim da je spremam i povremeno poželim da podelim sa vama neku ideju za obrok jer mislim da bi vam mogla biti zanimljiva. Svi moji tekstovi o hrani su jednostavni i treba da posluže kao ideja i inspiracija, a ne kao recept koga se treba pridržavati od reči do reči. Danas ću da vam pišem o jednoj laganoj, osvežavajućoj salati koju volim da jedem u ovo doba godine.


Ono što ovu salatu čini zanimljivom je to što u njoj ima i voća i povrća. Ali to nije džumbus slatko-slanih ukusa, već voće dodaje posebnu dimenziju jednoj inače običnoj vegetarijanskoj salati. Ja sam davno u jednom restoranu probala Cezar salatu sa sitnim kockicama jabuke, i to mi je bilo ogromno otkriće. Svidela mi se blaga slast jabuke tu i tamo među zalogajima i od tada sam je često dodavala u svoje obrok salate. Ovo je jedna od mojih omiljenih verzija takve salate i pravim je kao lagani, letnji ručak kada nisam jako gladna, a tokom ovih vrelih letnjih dana zaista preferiram nešto lako i osvežavajuće.


Lubenica je nešto što velika većina ljudi povezuje sa voćnim salatama, a ne sa obrok salatom, ali meni se jako dopalo kako se slatka, hladna lubenica uklopila sa ostalim sastojcima. Dodala sam svega nekoliko kockica od gore i to je bilo dovoljno! Što se tiče jabuke, sorte koje ja najviše volim u ove svrhe su zlatni delišes i greni smit. Recept za dresing koji sam ovde koristila je takođe jedna od mojih omiljenih homemade zdravih opcija, a možete da ga prilagodite tako što ćete u njega dodati svoje omiljeno začinsko bilje. Sve sastojke ćete pronaći u nastavku, ali eksperimentišite sa kombinacijama povrća ili napravite ovu salatu sa grilovanom piletinom!


Ideja za salatu:

  • zelena salata
  • cherry paradajz
  • sveža paprika
  • krastavac
  • masline
  • sitne kockice jabuke
  • nekoliko kockica lubenice

Predlog za dresing:
  • kašičica dižon senfa
  • kašika grčkog jogurta
  • par kapi maslinovog ulja
  • prstohvat soli
  • prstohvat bibera
  • prstohvat mirođije

Pišite mi ili pošaljite slike ukoliko isprobate ovakvu salatu, ako ne mislite da sam potpuno luda što mešam voće i povrće. Prijatno!

4 comments:

  1. Lagano i slasno. :D Nisam ranije koristila lubenicu u salatama, ali jabuke su već redovna pojava.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se sviđa! Daj šansu i lubenici :)

      Delete
  2. Prvo da pohvalim post, zdravo i fino :)
    Zanima me kako si dobila taj blue badge sa stranie svoga imena?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, hvala ti! Ubacila sam neki mali komad koda, gugluj "badge for blogger author comments" :)

      Delete