20/02/2015

Zdravi kolačići od badema

Danas sam odlučila da podelim sa vama recept za kekse koji su mi trenutno omiljeni i koje jako često pravim. Radi se o keksićima od badema koji su zaista zdravi, po svačijim standardima - ne sadrže brašno, rafinisani šećer, jaja niti mlečne proizvode. Ja sam apsolutno zaljubljena u njih jer su ukusni, zdravi, brzo se prave i ako se ubace komadići čokolade izgledom podsećaju na popularne američke chocolate chip cookies.


Dakle, ovaj recept je pogodan i za vegane i za ljude koji su osetljivi na gluten, jedino nije za one koji imaju alergiju na badem, pošto je bademovo brašno ovde glavni sastojak. Ne samo da ovi kolačići nisu nezdravi i puni praznih kalorija, već je svaki od sastojaka vrlo blagotvoran za naše telo. Bademi su puni mononezasićenih masti, vitamina E, mangana i magnezijuma. 


Ulje koje se koristi je kokosovo ulje - stabilna, zdrava, zasićena masnoća. Ja koristim ekstra devičansko organsko kokosovo ulje marke Beyond, koje možete kupiti u skoro svakoj zdravoj hrani po ceni od oko 650din za 310g. Mislim da je vrlo isplativo jer meni uvek potraje nekoliko meseci, a koristim ga za sve i svašta. S obzirom na to da je kokosovo ulje na sobnoj temperaturi u čvrstom stanju, preporučila bih vam da prvo otopite malu količinu ulja i da ga tek onda odmerite i lagano dodajete u smesu, usput mešajući.


Kada sam ih prvi put pravila začudila sam se što se od tolike količine dobije desetak kolačića, a ne ceo pleh. Razlog za to je njihova gusta tekstura koja više podseća na kekse - testo nije vazdušasto i samim tim svaki ovaj keks ima težinu. Pravila sam ih nedavno roditeljima i zajedno smo se složili da je sasvim dovoljno pojesti samo jedan, jer su vrlo sita užina. Najrađe ih grickam uz čaj ili kafu, fenomenalno se uklapaju. 


Možete da ih pravite bez kokosovog brašna, ukoliko niste ljubitelj, a da umesto toga recimo dodate komadiće crne čokolade. Možete ih napraviti samo sa cimetom, karanfilićem i muskatnim orahom ako ste ljubitelj začina. Ova varijanta bi bila zgodna za vreme oko Božića, po mom mišljenju. Igrajte se! Ovi kolačići zaista mogu biti zabavni, a čak i najobičnija moguća varijanta je izuzetno ukusna. Ukus možete da probate i modifikujete dok pravite smesu - ona ne sadrži jaje pa može da se jede i sirova.


Recept:
  • 250 g bademovog brašna (ili što sitnije mlevenih badema)
  • ¼ kašičice soli
  • ¼ kašičice sode bikarbone
  • 2 kašike otopljenog kokosovog ulja
  • 4 kašike meda
  • 2 kašike vode
  • 60 g kokosovog brašna (opcionalno)
 10-15 minuta na 180°C

U jednoj činiji pomešajte suve sastojke - bademovo brašno, sodu bikarbonu, so i kokosovo brašno - a u drugoj pomešajte kokosovo ulje, med i vodu. Sipajte tečne sastojke u suve i mešajte dok se ne sjedine u vlažnu masu, koja je ipak dovoljno čvrsta i lepljiva da se od nje mogu praviti kuglice. Poređajte kuglice na tepsiju koju ste prethodno obložili papirom za pečenje i zgnječite ih da budu pljosnate. Najbolje je da lagano dodajete tečne sastojke i mešate, jer je lako preterati i napraviti previše vlažno testo koje se neće dobro ispeći. Ovi keksići mogu da se čuvaju u frižideru dosta dugo, jer u njima nema ničega što bi moglo da se pokvari.

Prijatno!

15 comments:

  1. Jao, taman mi je sutra u planu odlazak u prodavnicu zdrave hrane, a sada znam i šta da dodam na spisak! Idealni su. Ja ću ih praviti sa začinima koje si navela, jer ih obožavam, čak ih i u kafu stavljam :-) Hvala na ideji!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja isto obožavam začine u kafi! Drago mi je da ti se dopada tekst :)

      Delete
  2. Uh ovo apsolutno predivno izgleda! Znaš da ću probati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, izgledaju skroz kao kupovni ako se stavi čokolada :) Javi utiske!

      Delete
  3. Koliko se oseca aroma meda u kolacicima? Missy :)

    ReplyDelete
  4. Probaću da ih napravim u toku nedelje sigurno :)

    ReplyDelete
  5. Ja probao, baš te sa slike, uz crni dajeeling? čaj. Mmmmmmm
    O... (57)
    Preporuka iz baštine:
    Prženica (prepržen hleb na domaćoj svinjskoj mati) natrljana belim lukom, uz čaj od majčine dušice!
    O... (57) i Bela Hamvaš

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeste oče, probao si baš te i svideli su ti se, što je meni bio jako bitan faktor :) A zar nismo pili earl grey uz to? Za baštinu i Belu Hamvaša nemam prigodan komentar!

      Delete
  6. Jeo kolačiće i pio čaj i posle, istine radi exstra strong crni sa obala reke Brahmaputre!
    Treba probati!

    ReplyDelete
  7. Mila
    Pravim cesto slicne zdrave kolace,uglavnom u njima bude med,lesnici,susam,bademi.Moja decasve te kolace zovu "bonzita" :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odlično! Pogotovo za klince :)

      Delete