28/08/2014

Zalogajčići od banane i ovsenih pahuljica

S obzirom na to da mi se ispitni rok približava i da većinu svog vremena moram da provedem uz knjigu, danas ću vam na brzinu predstaviti jedan zdrav, jednostavan recept koji se takođe može napraviti - na brzinu. U pitanju su banana & oat bites, odnosno zalogajčići od banane i ovsenih pahuljica. Ovaj recept sam videla na blogu divne Hannah Maggs, britanske blogerke i vlogerke, tako da koristim njen hešteg #bakingwithhannah. Ovi kolačići su izuzetno zdravi, prave se od 4 osnovna sastojka i vrlo kratko se peku.


Sastojci:
  • 2 zrele banane, izgnječene
  • 60 grama ovsenih pahuljica
  • 30 grama pirea od jabuka
  • 1 kašičica cimeta
Sve sastojke samo treba pomešati u činiji i zatim od smese praviti loptice i slagati u tepsiju. Koristite papir za pečenje ili dno tepsije premažite puterom. Rernu uključite unapred na 160°C i kolačiće pecite 15-20 minuta, ali svakako ih proveravajte povremeno da ne bi zagoreli. Ne bi trebalo da budu hrskavi i tvrdi, već mekani i sočni, ali osetićete hrskave ovsene pahuljice u njima.


Ukoliko želite, u smesu možete dodati malo kokosovog brašna, sušene brusnice ili grožđice, komadiće crne čokolade ili orašaste plodove. Ja sam ovaj put ubacila i malo putera, a može da se koristi i kokosovo ulje. Pire od jabuka bih napravila sama, ali sada nisam morala jer sam se setila da imam nešto još bolje u frižideru: pekmez od raznog organskog voća, uključujući i jabuke. U tom pekmezu, koji je konzistencije gustog pirea, ima i cimeta, tako da se savršeno uklopio u ovaj recept. Ovi ukusni kolačići su zdrava užina za decu, a mogu se čuvati u plastičnoj posudi u frižderu nekoliko dana.

Nadam se da vam se sviđa ovaj zdravi, brzinski recept i da ćete ga isprobati! A ja odoh da učim i grickam.

14 comments:

  1. Upravo ih pravim, po prvi put! Super recept! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Divno! Nadam se da će ti se svideti, neki ljudi su mi javljali da su počeli redovno da ih prave kod kuće, da ih svi u porodici vole :) A taaako su jednostavni!

      Delete
    2. http://istineilaziohrani.blogspot.com/p/izbor-tekstova_19.html

      Delete
    3. Anonymous, već pratim Anitin blog :) Nisam sigurna s kojom namerom je taj link postavljen u komentare dva moja teksta, pa bih ti bila zahvalna na malom objašnjenju. Pozdrav :)

      Delete
  2. ovo sam pravila često djeci za užinu, za školu. svidjeli su im se, a ja dodam ponekad i čokolade i bademe i orahe i sve što imam pri ruci :D
    super ti je blog, tek sam te otkrila pa redom komentiram, ne zamjeri :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago! Stvarno je super stvar za klince. Daa i ja ih volim sa čokoladom ili bademima :) I naravno da ne zameram, samo komentariši! Puno mi znači!

      Delete
  3. Nameračila sam se sad ovo da pravim, pa se mislim oko jabuke.. Može rendana? Ili kuvaš pa to izgnječiš?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Može i sitno rendana, definitivno. A "pire od jabuke" se pravi tako što se skuvaju i onda izgnječe, ali recimo izblendirana ili rendana jabuka će takođe odraditi posao :) Bitno je samo da je mekane, kašaste konzistencije. Uživaj u kolačićima! x

      Delete
  4. Isprobano! Izmena u vidu rendane jabuke, a ubačen lomljen lešnik, mleveni orasi, đumbir u prahu i muskatni oraščić. Ma može svašta, baza je odlična. Čak je i otac, koji ne prilazi zdravoj hrani, ispoštovao par komada :-) Dobro dođu za poneti ili jednostavno da razbijemo monotoniju seckana banana-musli-mleko u šolji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odlično zvuči! Moraću i ja da probam takvu neku varijantu. Baš mi je drago što ti se dopada :)

      Delete
  5. Pravila sam ovoo, predivnoo je :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je, Nataša! Mnogi ljudi su mi javili da su pravili i da im se sviđaju, a neki i da ih redovno prave svojoj deci, što me jako raduje. :)

      Delete
  6. Ne razumem bas poentu ovog teksta, samo si prevela ono sto je Hana snimila? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Podelila sam recept koji sam videla kod nje i koji volim da koristim :) Jedini deo koji je prevod je navođenje sastojaka i uputstvo za pečenje, nisam ispričala Haninu priču.

      Delete